Sunday, March 14, 2010

-xxxxxx-

Posted by FiFFy at 2:44 AM
A Walk To Remember... Tajuk movie sebenarnya, tapi aku tidak pernah tengok,
Exroomate di KML dulu tengok... ^,^ Tapi aku suka, maknanya best...
Perjalanan hidup... Dan blog ini aku namakan sebagai "A Walk To Remember"
yang dulunya "Kongsi Ilmu".. hehehe.. cadangannya, aku terima jak...
Sekaranga ku tukar, tanpa minta izinnya... Mungkin dia baca, mungkin dia tidak baca apa yang aku tulis.. Iyalah, tak berisi sangat.. Majoriti cuma luahan hati... hahaha.. Aku publish di sini pulak SOT!

Hari ini takda apa yang special... Cuma aku happy... sebab Allah masih kurniakan aku kawan yang memahami dan sentiasa bersama aku... Walaupun masih belum terjumpa perfect soulmate... sudah la soulmate, perfect plak tu... Tapi tak bermakna aku tidak menghargai kamu...

Petang tadi aku pegi tengok kawan-kawan SSMP aku main futsal... Aku tak ikut, sebab tak minat... Kalau ada baseball aku nak ikut.. hehehehe... Netball ada tapi takda team.. apa boleh buat... Ha!! Sebut pasal team ni, apa yang penting dalam satu team adalah KESATUAN HATI! SSMP bukan takda wakil tuk Netball, ada, tapi orang-orangnya saling tidak mengenali.. memang campur tu perlu, tapi tu lah... percampuran/pergaulan bukan lah time main netball, time treasure hunt ka... tapi perlu di[APPLY] dalam seharian... Jangan kerana kita bertudung dan nampak [BAIK] kita cuma bergaul antara kita jak~ ALLAH tidak pernah ajar macam tu...

Apapun, SSMP lawan SPPS, walaupun 2-0 tapi kami tetap happy... Naib Johan pun best jugak, kalau kami Johan, mungkin akan jadi sombong kan??? Hmmm~~~ ndak pa, ni first trial ni.. Len kali usaha lagik!! Tahun depan ada lagik!!!!! (aku dah lama tak main baseball~~ T_T)



[Minum-minum]


Aku berubah kerana ajaran kamu, aku mula buka minda ku kerana kamu... Terima kasih...^,^
And Thank You Allah... Betapa banyak yang Allah dah bagi pada aku... dengan kamu-kamu pun ada jugak... Allah tidak pernah pun terlepas pandang even SORANG hambaNya...

Cuma kita ni, selalu lupa, selalu lalai... Lebih pentingkan si dia berbanding Allah... Sebab?? Apa sebab dia ya? Satu, kita selalu nampak dia, kita dekat, kita boleh contact dia selalu, kita boleh dengar dia bercakap, kita boleh dengar nasihatnya...

Peliknya sikap manusia (aku sendiri pun manusia)... Bila mana kita lebih percaya pada apa yang dijanjikan si kekasih hati, yang juga merupakan ciptaan Allah... Memiliki kelemahan... Memiliki keburukan, dan bersifat tidak kekal... Belum tentu dia dapat provide kita oxygen untuk terus bernafas, belum tentu dia boleh tetapkan hati kita pada jalan yang benar, belum tentu dia dapat selamatkan kita andai kata kita dalam bahaya; contoh: time terjumpa anjing di tengah jalan kampung E, sepa kita sebut?? nama boyfriend?? bukan.. Kita tetap akan sebut ALLAHUAKBAR dan anjing itu akan beredar... Masa-masa macam tu pandai pulak kita cari Allah... Lepas dari itu, kita mungkin lupa, sedangkan DIA yang LEBIH LAYAK MENERIMA CINTA KITA...

(aku memang jiwang kebelakangan ni, masih teringat bah~ peliknya saya~~)

Sudahlah~~ balik balik pasal masalah hati..
Apa boleh buat, currently keadaan negara dan keadaan orang melayu membakar-bakar jiwa ku, ndakkan aku mau tulis tu benda.. nanti kena saman oleh negara baru tau~~~~

Cuma satu pesanan, kalau kita nak kan perubahan untuk negara dan agama kita, first sekali, ubah dulu diri kita.. Banyakkan membaca... Melayu perlu bangun! Jangan tidur tidur ya, Zaman untuk mencapai kemerdekaan sudah jauh berlalu... kita sudah lama merdeka, tapi kenapa masih macam begini???

dan Satu persoalan aku tinggalkan... (kalau rajin fikir, kalau tidak leave!)
Kenapa Singapura yang begitu kecil, langsung tak ada sumber asli, sumber pertanian dan macam-macam lagik untuk dijadikan sebagai sumber pendapata/income negara boleh maju dan meningkat aliran kewangannya setiap tahun??? KENAPA??? Sedangkan Malaysia yang dikatakan mempunyai banyak faktor/sumber pendapatan (pelancongan, pertanian.. ETC) masih sama, ekonomi sering menghadapi masalah... Kenapa??? Fikir dan sleep well mina-san.. Need to sleep now...

Salam... Jangan lupa untuk bagi kerja tu otak sikit, buka mata, tengok sekeliling, apa yang sedang berlaku, jangan terus dibuai kemalasan...

2 comments:

Ameen Muslim on March 15, 2010 at 7:15 AM said...

salam. terkezut aku baca tajuk entry ni. ehehe..
hidup bersahabat mmg best. tp sgt sedih kalau dikhianati. lg satu,dy suka dgn cetusan minda dr prsoalan2 di atas. nice entry!

FiFFy on March 15, 2010 at 1:12 PM said...

ndak tau mo letak tajuk pa sudah.. sebab bercampur topik nya.. hehehe
dikhianati shbt, bila2 masa benda tu jadi.. so kena prepare awal2, kita ndak tau apa yg blh wat dia khianati kita... persoalan yg ditimbulkan lam buku, buat aku terfikir jugak... ^,^ thanks

Post a Comment

 

A WaLk To RememBer Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez